Loke

Vi har en underbar lite kisse, Loke. En hittekatt..
12september hittades han på norrby (ghetto stället i borås) då va han ca 12veckor,hittades ute. Dom som hittade honom åkte till veterinär för att kolla ålder,kön och om han kan ha varit skadad någonstanns.
 
Dom som hittade honom la upp honom i en grupp på facebook (hittekatter) och dom kunde inte ha honom hemma hos sig då hon har hundar. Jag skrev och sa att vi kunde ha honom här tills ägaren hittades.
Han kom till oss på eftermiddagen 12september. 
Han trivdes på engång hos oss tror jag, Han var lite små rädd för händer. man vet ju aldrig om han har råkat ut för elaka människor.
Vi fick ge han nappflaska med ljummen mjölk då han inte har fått snutta på någon mamma på länge. plus att han drack sjukt dåligt.
Dagarna gick,veckor gick. Mobilen ringde några gånger, folk som sökte deras kisse. men de va inte rätt ägare.
Ägaren hittades aldrig och nu bor han hos oss och är bara våran.
 
Nu är våran älskling 22veckor alltså 5månader och 2veckor. 
han väger 2,8kg liten kisse, äter,äter,äter. och är sjukt social. Vart jag än går är han efter. duschar jag står han i badkaret brevid eller så står han på kanten och kollar. Går vi på toa så går han på toa. .
Han är sjukt kräsen med blötmat, lyx foder får vi hemkört, nej de är inte lyxfoder men bra skit är de iallafall.
Vi hittade detta företaget när vi va på marknad i Åtorp iallafall =)
 
 
Vi fick inhandla lite grejer till loke, kattgym,en liten kattsäng den är dock för liten så där ligger han aldrig. sen klätterställning och såklart en transportbor som han ligger i varje dag. Rör man den blir man riven eller biten de är hans hus med andra ord. 
Och så köpte vi massa leksaker. äckeldjur i massor dock 1 som han älskar en lilarosa äckeldjur,tofsar och bollar om han ogillar sjukt.

Nu tror jag att han börjar bli lite små dålig, han sover mycke mer än vad han brukar. och han är super varm om tassarna,öronen och nosen plus att nosen är super torr och de är feber. D tror han har växvärk men jag vettefan.
Han svullna tarm är inte svullen längre iallafall fick ont i hjärtat innan men den verkar ha försvunnit.
Loke får inte va en sjuk kisse.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0